سبد خرید
0
No products in the cart.

آموزش ست کردن فرش قرمز با مبل در دکوراسیون سنتی و مدرن

آموزش ست کردن فرش قرمز با مبل در دکوراسیون سنتی

در سبک سنتی استفاده از فرش قرمز در کنار مبلمان، پرده یا پشتی پر نقش و نگار منعی ندارد. به خصوص در محیط های بزرگ چنین چیدمانی فضایی مملو از جنب و جوش و شوق زندگی را بوجود می آورد. البته باید توجه داشته باشید برای فضاهای کوچک و اصطلاحا کم جا نباید رنگ های به کار رفته در دکوراسیون به سوی رنگ های تیره گرایش داشته یا عناصر دکوراسیون همچون فرش دارای طرح و نقش زیادی باشند، چرا که در این صورت فضا کوچکتر از اندازه واقعی اش نشان داده می شود.

اگر قصد دارید در یک فضای کوچک از فرش قرمز استفاده کنید، رنگ مبلمان، پرده ها و سایر لوازم را از میان رنگ های روشن یا خنثی و یا رنگ هایی با درجه حرارت کمتر انتخاب نمایید. این یکی از نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید. استفاده از رنگ های گرم همچون قرمز، نارنجی و زرد در فضاهای کوچک سبب ایجاد اضطراب و استرس می شود. بالعکس، به کارگیری رنگ های سرد چون آبی و سرمه ای در محیط های بزرگ، در انسان ایجاد ترس، رخوت و بی اعتمادی می کند. رنگ های سبز نیز به سمت سردی گرایش دارند اما آرامش بخش هستند.

 

آموزش ست کردن فرش قرمز با مبل در دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن به دنبال خلوتی و استفاده از عناصر و تزئیناتی ساده است. بنابراین اگر قصد استفاده از یک فرش قرمز پر نقش و نگار را دارید، لازم است دیگر لوازم دارای طرح های ساده و رنگ های خنثی باشند. بهتر است مبل ها تک رنگ بوده و پارچه رومبلی گلدار نباشد. همچنین پرده نیز اگر دارای طرح های ساده باشد، مناسب تر است. در این سبک طراحی محیط منظم تر و آرامتر به نظر می رسد.
البته نباید فراموش کرد که فرش قرمز از عناصر سبک مدرن نیست و استفاده از آن در کنار مبلمان مدرن به نوعی ایجاد یک سبک تلفیقی است.

رنگ های مناسب برای ست کردن فرش قرمز با مبل

روش های مختلفی برای انتخاب رنگ جهت ست کردن فرش قرمز با مبل وجود دارد. می توانید آنها را همرنگ بگیرید اما از تناژهای مختلف یک رنگ استفاده کنید. همچنین می توانید رنگ های مکمل یا متضاد را مورد توجه قرار دهید. برای انتخاب رنگ دیوارها، مبلمان، پرده ها و سایر اجزای دکوراسیون در اتاقی که فرش قرمز را محور طراحی دکوراسیون آن قرار داده اید، توصیه می کنیم رنگ هایی چون سفید، کرم، قهوه ای، نارنجی، نسکافه ای، بژ، صورتی، طوسی یا مشکی را مورد توجه قرار دهید. این رنگ ها در کنار رنگ قرمز جلوه زیبایی بوجود می آورند.

نوع مبلمان در ست کردن فرش قرمز با مبل

مبل های سلطنتی یا استیل با فرش های سنتی ایرانی جور هستند و یک دکوراسیون سنتی و کلاسیک بوجود می آورند. این در حالی است که مبل های راحتی، کاناپه ها و مبل های ال بیشتر در سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. البته اجباری برای این انتخاب وجود نداشته و می توانید در یک سبک تلفیقی از فرش قرمز در کنار عناصر مدرن بهره ببرید.

منبع: ماهی مارکت

 

ارسال دیدگاه
توسط
تومان