سبد خرید
0
No products in the cart.

معرفی آثار و بیوگرافی لیلا عراقیان (معمار)

لیلا عراقیان در رشته ریاضی دیپلم گرفت و به نقاشی هم علاقه داشت. از این که می‌دید معماری ترکیبی از ریاضیات و نقاشی است به این رشته علاقه‌مند شد. در سال ۱۳۸۰ خورشیدی در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل در رشته معماری را آغاز کرد

لیلا عراقیان دارای مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس از دانشگاه بریتیش کلمبیا است. وی در سال ۱۳۸۴ به همراه همکارش علیرضا بهزادی شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا را تأسیس کردند. شرکت دیبا پس از اجرای سازه‌های چادری پارک آب و آتش تهران، به مسابقه طراحی پل طبیعت دعوت شد و طرحشان برگزیده شد.

 

 از جمله آثار او می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پل طبیعت

آمفی تئاتر بوستان آب و آتش تهران

لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی در سال ۱۳۸۷ در مسابقهٔ طراحی پل طبیعت شرکت کردند، در سال ۱۳۸۸ طرحشان برگزیده شد و پل طبیعت در سال ۱۳۹۳ خورشیدی افتتاح گردید.

استادیوم بی‌سی پلیس

لیلا عراقیان در بازسازی پوشش پارچه‌ای سقف و نمای استادیوم بی‌سی پلیس در ونکوور، کانادا که توسط شرکت آلمانی هایتکس تنستایل استراکچرز انجام شد، به عنوان دستیار فنی فعالیت داشته‌است.

 

جوایز و سخنرانی‌ها

لیلا عراقیان در مسابقه طراحی فضاهای ورزشی، دومین کنفرانس سازه و معماری ۱۳۹۰ برنده جایزه دوم شد و همچنین در مسابقه کوشک جهانی به همراه بابک رستمیان و علیرضا برهانی رتبه دوم را کسب نمود. در آذرماه ۱۳۹۴ عراقیان تحت عنوان «چطور پلی برای گردهم آوردن مردم طراحی کردم»، در تداکس ‌تهران سخنرانی کرد. و همچنین در دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه آمریکایی دوبی و دانشگاه آنهالت آلمان، سخنرانی‌هایی در زمینه تاریخچه سازه‌های پارچه‌ای در ایران، معرفی شرکت دیبا و پروژه پل طبیعت انجام داده‌است. وی به همراه علیرضا بهزادی در سال ۲۰۱۶ جایزه معماری آقاخان را دریافت نموده‌است.

عراقیان در سال ۸۹ و زمانی که تنها ۲۶ سال داشت طراحی پل ۲۷۰ متری طبیعت را آغاز کرد و شاید در آن زمان نمی‌دانست که ایده و طراحی او زمانی محقق شود و پلی زیبا و مدرن در منطقه‌ای از تهران با طراحی او ساخته شود. این پل جزء ۵ انتخاب برتر ۳۰۰ معمار برجسته جهان در مسابقه معتبر معماری شهری جوایز معماری (A+ (architizer awards در سال ۲۰۱۵ که است که مقر آن در نیویورک است.

لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی در سال ۱۳۸۷ در مسابقهٔ طراحی پل طبیعت شرکت کردند، در سال ۱۳۸۸ طرحشان برگزیده شد و پل طبیعت در سال ۱۳۹۳ خورشیدی افتتاح گردید.

 

 

منبع: ویکی پدیا

ارسال دیدگاه
توسط
تومان