سبد خرید
0
No products in the cart.

امضای شما در مورد شما چه می گوید؟ روشی که شما نام خود را روی کاغذ می‌گذارید بیشتر از اینکه بگویید «متاسفم به ماشین شما ضربه زدم اما بیمه ندارم» درباره شما می‌گوید:

امضای خوانا – اگر امضا خوانا و ساده باشد، نویسنده بی تکلف، صادق و روراست است. این شخص از قوانین پیروی می کند و همانطور که به او گفته می شود عمل می کند… درست مانند زمانی که در مدرسه بود.

امضای ناخوانا – اگر امضا ناخوانا باشد، نویسنده ممکن است آنقدر عجله داشته باشد که نتواند برای شکل دادن درست حروف وقت بگذارد… پزشکان، مدیران اجرایی، ستاره های سینما. امضای ناخوانا اغلب نشانه یک نفس بزرگ است… کسی که انتظار دارد دیگران بدانند که کیستند. این شخص همچنین می‌خواهد زندگی شخصی خود را خصوصی نگه دارد و از دنیای بیرون محافظت کند.

 امضاهای معروف ترین معماران جهان

با نگاهی به امضای چارلز ادوار ژانرت، که بیشتر با نام لوکوربوزیه شناخته می شود، واضح است که خط ابتدایی “L” مخفف pilotis است و خط گسترده “C” به وضوح مخفف باغ بالای سقف است – اولین. و پنجمین نکته در پنج نقطه معماری او که در کتاب «معماری نه چندان دور» به شهرت رسید. اولین “r” که به وضوح تعریف شده است نشان دهنده عشق به فولاد ضد زنگ است، در حالی که “r” معمولی و تقریباً شلخته پایانی اشاره ای به جمله معروف او است: “صندلی ها معماری هستند، مبل ها بورژوازی هستند.”

Le Corbusier - architect, designer, artist, pioneer and a unique personality

برای هر کسی که توجه می کند، “R” بزرگ در امضای لودویگ میس ون در روهه نشان دهنده غرور آشکار در موفقیت های خانوادگی است. ضربات عمودی که به طور آزاد به هم گره خورده اند نشان دهنده همان رویکرد پوست و استخوان او نسبت به معماری خود است. سرب طولانی در سکته مغزی به “M” نشان دهنده نفرت او از نازی هایی است که فکر می کردند کار او “به اندازه کافی آلمانی” نیست، چیزی که در نهایت منجر به ناامیدی از تبخیر کمیسیون ها شد و او را به ایالت ها کشاند.

Ludwig Mies van der Rohe | Inexhibit

امضای تادائو آندو به ما می‌گوید که «من یک سوپراستار هستم و فقط باید با یک نام صحبت کنم…. مثل چر». جداسازی حرف آخر در امضا، «O»، و نسبت‌های اغراق‌آمیز و جدایی آن از «و»، یک اشاره فرهنگی پاپ به آهنگ کلاسیک آمریکایی «… و Bing-O نام او بود-O» است. شیب رو به بالا امضا به ما می‌گوید که تادائو آندو منشأ فروتنی داشته است، اما انتظار دارد نامش با کروم و چراغ‌های صیقلی باشد. نقطه روی «n»، از آنجایی که حرفی وجود ندارد که به نقطه نیاز داشته باشد، به ما می‌گوید که «من می‌توانم همه چیز را خوب بنویسم»… سپس دوباره، او نیازی به این کار ندارد، نه؟

 

این امضای رنزو پیانو است – نه آن چیزی که هرگز بتوانید بگویید. واضح است که امضای یک فوق ستاره بین المللی که به عنوان دریافت کننده صلیب بزرگ شوالیه، جایزه معماری پریتزکر، مدال طلای AIA، جایزه کیوتو و جایزه سونینگ شناخته شده است. او کارهای مهم تری از امضای نام خود دارد (به جز پشت چک هایی که به حساب بانکی اش واریز می کند). چیزی که ممکن است ندانید این است که دو نقطه در انتهای امضای او ادای احترام به هیروگلیف های مصری، به ویژه “آپوفیس” خدای مار و خدای آشوب است – اشاره ای کنایه آمیز به ساختمان هایی که او ایجاد می کند و به دلیل وضوح قابل توجه و آرامش است.

امضای بسیار خوانا معمار برزیلی اسکار نیمایر، که به دلیل پیشگامی در امکانات رسمی بتن آرمه مشهور است، نشان می دهد که او مردی در میان مردم عادی علیرغم انحراف عمودی امضایش است. حلقه در پایین “O” بزرگ در اسکار، قلاب موجود در “N” در نیمایر، اما فقدان هر گونه تزیین در “y” نشان می دهد که او مردی با جزئیات است و گاهی اوقات مستعد حماقت است. همچنین، با نگاه کردن به «r» پایانی، می‌دانید که او معتقد است «… مبل‌ها بورژوایی نیستند، اما – در واقع – بسیار راحت هستند و برای استراحت‌های بعد از ظهر خوب هستند». من باید در این مورد با او موافق باشم.

Oscar Niemeyer's signature - UNARMS

 

در مورد امضای ریچارد مایر چه می توانید بگویید؟ کاملاً ناخوانا (آیا در پایان می‌گوید «تگزاس»؟) که نشانه روشنی از ستاره بودن و خودبزرگ‌بودن فرضی است… اما تزیین خط خمیده در پایین (تقریباً شبیه لبخند دلقک غمگین) تلاشی پس از واقعیت و میل شدید به عشق و پذیرش است. مایر شغلی را بر اساس تئوری های دیگران – به ویژه لوکوربوزیه – ساخته است و خود بزرگ بینی و نفرت گاه به گاه خود در ابتدا، میانه و انتهای این امضا، گویای عشق به رنگ سفید است.

 

نام بزرگ نشانه ایگو است و همه می دانند که فرانک لوید رایت یک نفس بزرگ داشت. لوید رایت نشان می دهد که هیچ موفقیت خانوادگی قابل توجهی برای فرانک وجود نداشت و این نمایش او بود و همه چیز درباره او بود (فقط از هر یک از مشتریانش بپرسید…)

 

File:Frank Lloyd Wright signature.svg - Wikimedia Commons

 

با نگاهی به این امضا، می توانید متوجه شوید که امضای یک معمار ناشناخته و اثبات نشده است که شاید ۴ نفر، ۱ سگ و ۱ گربه سالخورده او را دوست داشته باشند (بله، اگر می دانید به دنبال چه چیزی بگردید، می توانید همه چیز را از روی امضا تشخیص دهید). تقارن مقیاس در مقایسه نام اول با نام آخر نشان دهنده وفاداری شدید است. علامت “R” در ابتدا به شما می گوید که این شخص می داند چگونه وارد یک اتاق شود … اما ضربه طولانی پایانی به شما می گوید که او نمی داند چگونه یا چه زمانی آن را ترک کند. پررنگ بودن ضربات نشان دهنده ظاهر اعتماد به نفس است، اما ترکیب خط شکسته در مقابل چاپ بلوک به شما می گوید که این شخص هنوز متوجه نشده است که کیست. چیزی که بعد از مطالعه کلی این امضا برای شما باقی می ماند این است که این شخص دوست دارد مهمانی کند…. تا زمانی که افراد زیادی حضور نداشته باشند.

ارسال دیدگاه
توسط
تومان