سبد خرید
0
No products in the cart.

عمارت «دایره اسقفی» در اصفهان موزه می‌شود

 

عمارت تاریخی «دایره اسقفی» اصفهان به عنوان میراثی باقیمانده از اواخر دوره قاجار، که به همت بنیاد مستضعفان با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان بازسازی و مرمت شده، با دستور رئیس بنیاد مستضعفان تبدیل به موزه می‌شود.

به دنبال سفر سید پرویز فتاح به استان اصفهان و بازدید از این عمارت تاریخی که در اختیار بنیاد مستضعفان است، مقرر شد عمارت تاریخی «دایره اسقفی» در منطقه عباس‌آباد اصفهان، تبدیل به موزه‌ای برای استفاده عموم مردم و دوستداران فرهنگ و تاریخ و هنر کشور شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از این عمارت که به همت سازمان اموال و املاک بنیاد، مرمت و بازسازی شده، با توجه به جنبه‌های فرهنگی و تاریخی این عمارت، دستور داد تا این عمارت میراثی، با همکاری موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان به موزه‌ای برای استفاده عموم تبدیل شود.
بر اساس این گزارش عمارت دایره اسقفی اصفهان که جزو میراث تاریخی این شهر محسوب می‌شود در مساحتی به وسعت بیش از ۲۸۰۰ متر بنا شده و دارای زیربنایی معادل ۱۰۲۴ متر است و با همت بنیاد مستضعفان این بنای در معرض تخریب، با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان، مرمت و احیا شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، هم‌اکنون این عمارت تاریخی در اختیار اداره اموال و املاک استان اصفهان قرار دارد و حالا با تکمیل عملیات مرمت این عمارت، مقرر شده است با تغییر کاربری آن به موزه، دایره اسقفی به محلی فرهنگی برای نمایش آثار تاریخی کشور تبدیل شود.

 

منبع: اصفهان امروز

ارسال دیدگاه
توسط
تومان