سبد خرید
0
No products in the cart.

معماران زاها حدید از طرحی برای مرکز علمی جدید در سنگاپور رونمایی کردند.

معماران و معماران زاها حدید ۶۱ از طرح مرکز علمی جدید در منطقه دریاچه جورونگ، سنگاپور رونمایی کردند. این مجموعه ۵۲۴۶۰ متر مربعی با هدف دسترسی بیشتر به علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) از طریق امکانات تخصصی، برنامه های آموزشی و تجربیات تعاملی است. انتظار می‌رود این ساختمان در سال ۲۰۲۷ افتتاح شود، که همچنین به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس مرکز علمی و مطابق با طرح سبز سنگاپور ۲۰۳۰ است.
به نظر می رسد که در بالای پارک اطراف شناور است، پیکربندی معماری شامل پنج حجم مستطیلی به هم پیوسته است که با چشم انداز طبیعی باغ دریاچه جورونگ سنگاپور ادغام شده است. این طرح مجموعه ای از حیاط ها و باغ ها را تعریف می کند که منظره ای استراتژیک از دریاچه ارائه می دهد و از ایستگاه مترو مجاور به سمت بتکده در باغ چینی منتهی می شود. با فضاهای متنوع داخلی، خارجی و پشت بام برای یادگیری، مرکز علمی جدید مقصدی هیجان انگیز برای مواجهه با علم و طبیعت و ارائه بسیاری از رویدادهای اجتماعی خواهد بود.
مرکز علمی جدید دارای یک رصدخانه جدید برای اخترشناسان جوان برای یادگیری در مورد کیهان، و همچنین یک آزمایشگاه ساخت دیجیتال با برنامه های انکوباتور برای پرورش آرزوهای کارآفرینی و یک فضای ساز برای مخترعان جوان برای اکتشاف و آزمایش خواهد بود. علاوه بر این، این مجموعه شامل گالری‌های نمایشگاهی، آزمایشگاه‌های تعاملی و فضاهای رویداد علاوه بر امکانات برای بازدیدکنندگان، دفاتر اداری، آرشیو و مناطق خدماتی خواهد بود.
با ادامه مأموریت مؤسسه برای برانگیختن کنجکاوی در همه نسل‌ها، گالری کودکان دوبرابر خواهد شد و شامل فضای بازی تعاملی در فضای باز خود می‌شود. دانش‌آموزان مسن‌تر می‌توانند مشتاق حضور در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی اختصاصی برای تشویق یادگیری عملی مفاهیم علمی باشند. این برنامه ها با تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می شوند و به دانش آموزان اجازه می دهند از وسایل یادگیری خود در مدرسه یا خانه استفاده کنند و تجربیات یادگیری خود را فراتر از بازدیدشان گسترش دهند.
هدف از همکاری با Atelier Ten، ZHA و Architects 61 برای دستیابی به گواهینامه BCA Green Mark Platinum Super Low Energy با افزودن اصول طراحی و استراتژی‌های عملکرد انرژی است. تهویه مطبوع فضا با راندمان بالا با سیستم مدیریت هوشمند ساختمان با هدف کاهش مصرف انرژی تا بیش از ۴۰ درصد، همچنین با کمک فتوولتائیک و عایق باغچه‌های پشت بام انجام می‌شود. مناطق بیرونی از نور خورشید سایه می اندازند اما در معرض تهویه طبیعی غالب و نور کنترل شده روز قرار می گیرند. در نهایت، مدیریت جامع آب و محوطه سازی برای حفظ و احیای جوامع بومی گیاهی برنامه ریزی شده است.
ZHA همچنین طرح اصلی نمایشگاه Odesa Expo 2030 در اوکراین را فاش کرده است. با استفاده از غرفه های قابل استفاده مجدد، طرح جامع با در نظر گرفتن میراث و پایداری طراحی شده است و قرار است اولین نمایشگاهی باشد که در اروپای شرقی میزبانی می شود. علاوه بر این، تمرین بین المللی به عنوان برنده مسابقه طراحی مرکز جدید بین المللی ورزش هانگژو در چین اعلام شده است. این توسعه بخشی از منطقه فرهنگی علم و فناوری آینده هانگژو است و به خوبی به شبکه متروی شهر در حال گسترش متصل است.

Zaha Hadid Architects Unveils Design for New Science Centre in Singapore | ArchDaily

Zaha Hadid Architects Unveils Design for New Science Centre in Singapore | ArchDaily

Gallery of Zaha Hadid Architects Unveils Design for New Science Centre in Singapore - 5

zaha hadid unveils design for singapore's new science center

Zaha Hadid Architects Unveils Design for New Science Centre in Singapore | ArchDaily

Zaha Hadid Architects New Science Center Singapore | Hypebeast

 

ارسال دیدگاه
توسط
تومان