سبد خرید
0
No products in the cart.

نخستین رویداد ایده پردازی‌های برتر ویژه صنایع دستی مینا کاری

نخستین رویداد ایده پردازی‌های برتر ویژه صنایع دستی مینا کاری

میناکاری نماد اصفهان است

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان گفت: میناکاری نماد اصفهان است و ما به همین دلیل این برنامه را در روز اصفهان برگزار کردیم زیرا برپا داشتن چنین رویداد هایی می‌تواند در حوزه هنر تاثیر چشمگیری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ احسان مشکلانی امروز (شنبه یکم آذر ماه) در برنامه اولین «رویداد شتاب میناکاری» که در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این اولین رویداد شتاب است که برای میناکاری اصفهان برگزار شده است و ما تا پایان سال هفت رویداد دیگر در حوزه‌های مختلف را خواهیم داشت. با توجه به تدابیری که اندیشیده شد سعی کردیم این رویدادها را نیم روزه برگزار کنیم و با یک فرآیند فشرده ایده را شناسایی کنیم و به یک سرمایه‌گذار معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ایده‌هایی که به دبیرخانه می‌رسد نیازمند تسهیلاتی است که ما سعی داریم در این موضوع به افراد کمک کنیم، ایده‌هایی انتخاب خواهد شد که قابلیت تجاری‌سازی بیشتر داشته باشد. میناکاری نماد اصفهان است و ما به همین دلیل این برنامه را در روز اصفهان برگزار کردیم، زیرا برپا داشتن چنین رویدادهایی می‌تواند در حوزه هنر تأثیر چشمگیری داشته باشد.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان افزود: میناکاری اکنون یک کالای تجملاتی است و همه افراد نمی‌توانند آن را تهیه کنند و دلیل گرانی آن نیز کاهش تولید است. نزدیک ۴۵ ایده به دست ما رسید و از بین آنها ۱۱ طرح انتخاب شد که امروز در این برنامه ایده‌های خود را عنوان می‌کنند سپس روی ایده آنها داوری می‌شود. برخی ایده‌ها روی بخش جذب بازار تمرکز بیشتری داشتند و امکان رساندن آنها به بازار بیشتر بود.

مشکلانی اضافه کرد: از بین ۱۱ شرکت کننده امروز سه نفر انتخاب می‌شوند و به سرمایه گذاران معرفی خواهند شد، ایده دهنده باید یک هدف قابل قبول و تیم قوی داشته باشد و نباید به تنهایی در این راه وارد شود. هدف از برگزاری این رویداد این بود که صنایع دستی را به سمت اقتصادی شدن ببریم، جریان نقدینگی آن را تشدید کنیم و با هنر مدرن‌تر برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه سعی داریم فرآیند انتخابمان درست باشد، گفت: تمامی این ۱۱ ایده حمایت خواهند شد و با کمک افراد مشخص آنها را توانمندتر خواهیم کرد و به ترتیب آنها را به سرمایه گذاران معرفی می‌کنیم تا از طرح و ایده آنها حمایت کنند و در صورت امکان به بازار ارائه شود.

 

صنایع دستی اصفهان باید به کل جهان معرفی شود

همچنین بهزاد رضایی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ضمن تبریک روز اصفهان، گفت: اصفهان در جهان هویت زیبایی دارد و همه افرادی که در حوزه هنر فعال هستند اصفهان را به خوبی می‌شناسند و تولیدات فرهنگی این شهر را به خوبی می‌دانند. با توجه به آمایش استانی که انجام شده نشان می‌دهد صنایع و گردشگری نقش زیادی در شهر ما دارد.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا دیگر شاهد حضور گردشگران در سطح شهر نیستیم، این درحالی است که سال گذشته در چنین زمانی در اماکن تاریخی و دیدنی شهر گردشگران بسیاری حضور داشتند. اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد صنعت گردشگری و صنایع دستی به درجات بالایی می‌رسید.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان افزود: بحران کرونا مانع رشد گردشگری اصفهان شد و همین باعث شد نتوانیم در این دو بخش پیشرفت چشمگیری شاهد باشیم. امیدوارم با ریشه کن شدن این بیماری آرامش به جهان و مردم ایران بازگردد، یک هویتی در جهان داریم که این موضوع بسیار ارزشمند است و ما نتوانسته‌ایم از این هویت به خوبی مراقبت کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه تمامی کشورها میراث خود را حفظ کرده‌اند، اضافه کرد: اصفهان با توجه به میراثی که در اختیار دارد باید از آنها استفاده کند و به کل جهان معرفی شود. امیدوارم روزی شاهد رونق صنایع دستی اصفهان باشیم و بتوانیم فرهنگ و هنر شهرمان را در دیگر کشورها به نمایش بگذاریم که این کار تمدن ایران را نیز نشان بدهد.

منبع:قطره

ارسال دیدگاه
توسط
تومان