سبد خرید
0
No products in the cart.

۱۴آسمان خراش در سراسر جهان ساخته می شوند…

به مناسبت روز جهانی آسمان‌خراش، Dezeen  چهارده آسمان‌خراش فوق‌العاده را گردآوری کرده است که قرار است در شهرهای سرتاسر جهان ساخته شوند، از جمله یک جفت برج پیچ در پیچ در استرالیا و ساختمان‌هایی که برای تبدیل شدن به بلندترین قاره آفریقا می‌جنگند.

برای برخی چراغ الهام بخش پیشرفت و برای برخی دیگر نماد نابرابری های اقتصادی، آسمان خراش های گردنی همچنان تخیل عمومی را تسخیر می کنند. اکثریت قریب به اتفاق ساختمان‌های بلند در دو دهه گذشته ساخته شده‌اند و این روند هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت را نشان نمی‌دهد، زیرا شهرهای سراسر جهان هر چه بیشتر ساخته می‌شوند. آسمان خراش های فوق بلند که ساختمان هایی با ارتفاع بیش از ۳۰۰ متر هستند، به طور فزاینده ای در شهرهای ما ظاهر می شوند.

Dezeen اخیراً ۱۱ آسمان‌خراش فوق‌العاده را که تأثیر زیادی در ۱۰ سال گذشته داشته‌اند را برجسته کرده است و شش آسمانخراش را که قرار است به خطوط آسمان شهرهای آمریکای شمالی بپیوندند، بررسی کرده است.

در زیر ۱۴ آسمان خراش در سرتاسر جهان که هر کدام در شهر متفاوتی ساخته می شوند را مشاهده می کنید:

  1. Merdeka 118

Render of Merdeka 118

Merdeka 118، کوالالامپور، مالزی، توسط Fender Katsalidis

Merdeka 118 در اواخر سال گذشته عنوان دومین ساختمان بلند جهان را از برج شانگهای گرفت، زمانی که در ارتفاع ۶۷۸٫۹ متری به پایان رسید و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۲ تکمیل شود. این ساختمان ۱۱۸ طبقه که توسط استودیوی استرالیایی Fender Katsalidis طراحی شده است، دارای نمای ظاهری متشکل از صفحات شیشه ای مثلثی است که از الگوهای موجود در هنر و صنایع دستی مالزی الگوبرداری شده است.

۲٫Varso Tower
News: Poland skyscraper by Fosters + Partners
برج Varso، ورشو، لهستان، توسط Foster + Partners
برج Varso، یک ساختمان اداری که توسط شرکت بریتانیایی Foster + Partners برای پایتخت لهستان طراحی شده و قرار است در اواخر سال ۲۰۲۲ تکمیل شود، تنها آسمان‌خراش فوق‌العاده‌ای است که در حال حاضر در اروپا در حال ساخت است. توسعه دهندگان آن ادعا می کنند که این بلندترین ساختمان در اتحادیه اروپا است، پس از اینکه در فوریه ۲۰۲۱ با ارتفاع ۳۱ درجه سانتیگراد، با اختلاف اندکی از The Shard در لندن بالاتر رفت.
۳٫Waldorf Astoria hotel
Render of Waldorf Astoria Miami

 

 

Waldorf Astoria Miami، میامی، ایالات متحده آمریکا، توسط Sieger Suarez Architects و Carlos Ott

هدف هتل والدورف آستوریا تبدیل شدن به اولین آسمان‌خراش میامی با ارتفاع ۳۱۹٫۷ متر با تاریخ اتمام برنامه‌ریزی شده در سال ۲۰۲۶ است. Sieger Suarez Architects با معمار اورواگیوایی کارلوس اوت برای تولید این طرح که به عنوان مجموعه ای از جعبه های شیشه ای انباشته شناخته می شود، همکاری کرد.

 

۴٫District tower

Render of A District Tower

یک برج منطقه ای در توکیو، ژاپن، توسط Pelli Clarke & Partners
یک برج منطقه‌ای که توسط Pelli Clarke & Partners طراحی شده است، اکنون بلندترین ساختمان ژاپن است که در آوریل با ارتفاع ۳۳۰ متر و تاریخ اتمام آن در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌شود. با این حال، این مجموعه با کاربری مختلط احتمالاً برای مدت طولانی این عنوان را حفظ نخواهد کرد، زیرا معماران سو فوجیموتو و میتسوبیشی جیشو سککی از طرحی برای یک برج بلند ۳۹۰ متری برای توکیو در ژانویه ۲۰۲۱ رونمایی کردند.
۵٫Jeddah Tower
The Kingdom Tower by Adrian Smith and Gordon Gill Architecture
برج جده، جده، عربستان سعودی، اثر آدریان اسمیت + معماری گوردون گیل
برج جده متعلق به شرکت فوق‌العاده مرتفع Adrian Smith + Gordon Gill Architecture در عربستان سعودی به عنوان بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع برنامه‌ریزی شده حداقل ۱۰۰۰ متر معرفی شده است – به راحتی از برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر پیشی می‌گیرد. دبی. اما این پروژه از زمان شروع ساخت و ساز در سال ۲۰۱۳ با تأخیرهای متعدد مواجه شده است و تصاویر ماهواره ای روی نقشه های گوگل نشان دهنده پیشرفت اندکی در این سایت در سه سال گذشته است.
۶٫The Spiral
The Spiral by BIG
The Spiral، شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا، توسط شرکت BIG معمار دانمارکی Bjarke Ingel
 The Spiral یک برج اداری ۳۱۴ متری در منطقه Hudson Yards منهتن است که قرار است به دفتر مرکزی شرکت سازنده واکسن کروناویروس فایزر تبدیل شود. این نام خود را از تراس‌های پلکانی گرفته است که تماماً در اطراف عقب‌نشینی‌هایش پیچیده شده و اطمینان می‌دهند که هر طبقه به فضای بیرونی محوطه‌سازی‌شده دسترسی دارد.
۷٫ STH BNK
Render of STH BNK skyscrapers
STH BNK، ملبورن، استرالیا، توسط UNStudio و Cox Architecture شرکت معماری هلندی UNStudio و استودیوی استرالیایی Cox Architecture
برای طراحی STH BNK چند منظوره برای توسعه دهنده Beulah International، رقبای شرکت های بزرگ BIG، MAD، MVRDV، OMA و Coop Himmelb(l)au را شکست دادند. پس از تکمیل، برج بزرگتر از این دو به بلندترین ساختمان اقیانوسیه با ۳۵۶٫۲ متر تبدیل خواهد شد. این منطقه با یک «خط‌خط سبز» در حال پیچش مشخص می‌شود و باغ‌های گیاه‌شناسی در دسترس عموم قرار دارد.
۸٫The Line
Render of The Line's mirrored facades
خط، صحرای عربستان سعودی، اثر مورفوسیس
شاید بلندپروازانه ترین پروژه توسعه جهان، The Line یک شهر خطی ۱۷۰ کیلومتری است که به عنوان بخشی از Neom در عربستان سعودی برنامه ریزی شده است که از دو تخته آینه ای به ارتفاع ۵۰۰ متر تشکیل شده است که به فاصله ۲۰۰ متر از هم قرار دارند. همه متقاعد نشده بودند که رندرهای طراحی اخیراً توسط استودیوی آمریکایی Morphosis صمیمانه بوده است، اما در اولین مصاحبه جهانی با کارگردان Dezeen Neom تارک قدومی فاش کرد که کار شمع‌بندی از قبل آغاز شده است و مدعی شد که فاز اول در سال ۲۰۳۰ تکمیل خواهد شد.
۹٫Forma
Forma in Toronto
فرما، تورنتو، کانادا، اثر فرانک گری معمار کانادایی، فرانک گری
نزدیک به یک دهه است که بر روی طرح هایی برای یک جفت آسمان خراش در زادگاهش تورنتو کار می کند. بلندترین آنها در واقع درست زیر آستانه ۳۰۰ متری ۲۹۸ متری است. آخرین نسخه Forma که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۸ تکمیل شود، دو برج با بلوک‌های افست را تشکیل می‌دهد که در دو طرف فضای خالی و نماهای شیشه‌ای و فولادی موج‌دار قرار می‌گیرند.
۱۰٫ Nanjing Greenland Jinmao International Financial Center
Greenland Jinmao International Financial Centre by SOM
مرکز مالی بین‌المللی نانجینگ گرینلند جینمائو، نانجینگ، چین، توسط SOM
پس از ممنوعیت کلی ساختمان های بالای ۵۰۰ متر که در اکتبر ۲۰۲۱ صادر شد، در ارتفاع ۴۹۹٫۸ متری مرکز مالی بین المللی نانجینگ گرینلند جینمائو در حال ساخت به اندازه ارتفاع آسمان خراش های جدید در چین در آینده قابل پیش بینی است. به گفته شرکت معماری آمریکایی Skidmore, Owings & Merrill (SOM)، قوس‌های ساختاری برج به کارایی ساختاری آن کمک می‌کنند و همچنین دروازه‌های منحنی دیوارهای شهر باستانی نانجینگ را تداعی می‌کنند.
۱۱٫F Tower
F Tower in Ivory Coast
برج اف، ابیجان، ساحل عاج، توسط پیر فاخوری و PFO آفریقا
برج F، که برای شهر ابیجان در عاج توسط معمار لبنانی-عاجی پیر فاخوری و توسعه دهنده PFO آفریقا برای دولت این کشور طراحی شده است، در حال تبدیل شدن به بلندترین برج آفریقا است. علیرغم شروع ساخت و ساز در سال ۲۰۲۱، ارتفاع نهایی آن تایید نشده است. بلومبرگ قبلاً گزارش داده بود که این ساختمان ۲۸۳ متر خواهد بود، اما مقاله اخیر در مجله Afrique ادعا کرد که ارتفاع آن به حدود ۴۰۰ متر خواهد رسید.
۱۲٫Iconic Tower
Maquette of Iconic Tower
برج نمادین، قاهره، مصر، توسط دارالحندسه شعیر و شرکا
در رقابت برای تبدیل شدن به بلندترین آسمان خراش آفریقا، برج نمادین است که در حال حاضر در پایتخت اداری جدید قاهره با ارتفاع ۳۸۵ متری در حال تکمیل است. این ساختمان که توسط شرکت بین المللی دارالحنداسه شایر و شرکا طراحی شده است، بیشتر دفاتر دولتی را در خود جای خواهد داد.
۱۳٫Tower C
Tower C by Zaha Hadid Architects
برج C، شنژن، چین، توسط معماران زاها حدید
شرکت معماران زاها حدید لندن یک جفت برج متصل را برای یک منطقه مالی جدید در شنژن طراحی کرد. در حال حاضر در حال ساخت هستند، آنها پس از تکمیل فقط ۴۰۰ متر ارتفاع خواهند داشت. یک سکوی چند طبقه متشکل از تراس های سینوسی پر از فضای سبز، این دو برج را به هم متصل می کند، که سازه های آنها در یک دیوار پرده ای شیشه ای با پوشش پلکانی که برای کمک به سایه انداختن فضای داخلی محصور می شود، محصور می شود.
۱۴٫Torre Rise
Render of Torre Rise by Pozas Design Group
Torre Rise، مونتری، مکزیک، توسط گروه طراحی پوزاس Torre Rise
توسط استودیوی مکزیکی Pozas Design Group، یک آسمان‌خراش با کاربری مختلط برای شهر مونتری است که ساخت آن در سال جاری آغاز می‌شود. با ارتفاع ۴۵۶ متری، پس از تکمیل، به بلندترین ساختمان در آمریکای لاتین تبدیل خواهد شد و در مجاورت صاحب عنوان فعلی T.Op Torre 1 قرار خواهد گرفت که همچنین توسط پوزاس طراحی شده است.
ارسال دیدگاه
توسط
تومان