سبد خرید
0
No products in the cart.

آغاز مرمت یکی از قدیمی ترین ساعت های شهری تهران

آغاز مرمت یکی از قدیمی ترین ساعت های شهری تهران

 

مرمت قدیمی ترین ساعت شهری تهران در مسجد مشیر السلطنه که ۱۲۱ سال پیش در دوران قاجار ساخته شد و ۷۰ سال پیش از کار افتاده؛ ازسوی شهرداری منطقه ۱۱ و با استفاده از خبره ترین افراد آغاز شد.

به گزارش ایسنا، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در این باره گفت: اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست در راستای انجام برنامه های حفظ و مرمت بافت تاریخی که با هدف نگهداری اماکن واجد ارزش میراثی و تاریخی تدوین شده است؛ اقدام به مرمت ساعت و جداره مسجد و مدرسه علمیه مشیرالسلطنه کرده است.

آبادیان افزود: مرمت ساعت و جداره این مسجد که پس از انجام مکاتبات با اتحادیه ساعت سازان  و نیز اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای معرفی خبره ترین افراد در ساخت و مرمت مساجد قدیمی و تعمیرکاران ساعت از هفته گذشته آغاز شده است؛ تا اسفند ماه به پایان خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۱ بیان کرد: با توجه به فرسودگی ساعت این مسجد که بیش از ۱۲۰ سال از عمر آن می گذرد؛  مرمت آن از پیچیده ترین و سخت ترین کار بین ساعت های قدیمی موجود در کشور است.

بنابراعلام روابط عمومی منطقه۱۱، به گفته آبادیان در روند مرمت جداره این مسجد پاکسازی و حذف زوائد و آلودگی بصری ،آغاز شده و پس از آن حذف باتیس ها ، آجر کاری و بند کشی ، مرمت سقاخانه و مرمت درب ورودی انجام خواهد شد.

منبع: خبر گزاری ایسنا

 

ارسال دیدگاه
توسط
تومان