سبد خرید
0
No products in the cart.

خانه مشروطه اصفهان

اصفهان جاذبه های تاریخی زیادی دارد که در این میان خانه مشروطه بنایی کمتر شناخته شده اما دیدنی است، خانه ای که در ساختش از سبک معماری قاجار استفاده شده و سالیان سال متعلق به نورالله نجفی اصفهانی بوده است.  شیشه های رنگی، کاشی کاری ها و تزئینات زیبا این بنا را به جاذبه ای دیدنی تبدیل کرده است. در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا با خانه مشروطه اصفهان بیشتر آشنا شوید.

به داخل خانه ی مشروطه که بروید ۱۲ اتاق، دو حیاط اندرونی و بیرونی و دو شاه نشین در سمت شمالی و جنوبی می بینید. اتاق هفت دری که فقط در فصل گرم سال استفاده می شد شیشه کاری های زیبایی دارد که با تابش نور خورشید فضایی خیال انگیز را ایجاد می کند. تالار با گچ بری های استادانه و نقاشی های خیره کننده مزین شده و جلوه ای خاص گرفته است. تمامی این نقاشی ها به سبک شیر و شکر کشیده شده اند که این سبک به آن ها ظاهری برجسته داده است.

 

در این خانه ارسی های ۵ دره و ۷ دره هست که محل ملاقات های رسمی بودند و  روی دیوارهایشان نقاشی های زیبا کشیده شده است. خانه ی مشروطه ی اصفهان هم مثل خانه ی مشروطه ی تبریز محلی برای جمع شدن آزادی خواهان و روشنفکران اصفهان بود. روزگاری آزادی خواهان این سرزمین به این خانه می آمدند تا در مورد مشروطه، مسائل شهری و قانون با هم صحبت و همفکری کنند. مطمئنا بازدید از خانه ای که اتفاقات تاریخی زیادی را از سر گذرانده جالب و نوستالژیک است؛ می توانید در این خانه راه بروید و با دیدن عکس ها و خواندن مدارکی که در آنجا هست به هدف و راه و روش مشروطه خواهان پی ببرید.

 

در قسمت هایی از این موزه ماکت هایی را از روحانیون فعال مشروطه می بینید و  تاریخ مشروطه به صورت تصویری در جلوی چشمانتان به تصویر در می آید. این خانه از دو بخش «موزه خانه مشروطه» و یک بخش «علمی و فرهنگی» تشکیل شده که در این بخش همایش ها و کنفرانس های مختلفی برگزار می شود.

 

خانه مشروطه که روزگاری خانه رهبر انقلاب مشروطه در اصفهان بود بعدها توسط شهرداری اصفهان خریداری و مرمت شد. خانه بعد از مرمت در سال ۱۳۸۷ افتتاح شد تا مردم با بازدید از آن،  دوران مشروطه ی ایران را بهتر بشناسند. حیف است به اصفهان بروید و این خانه ی تاریخی را از نزدیک نبینید؛ برای دیدن این خانه باید به خیابان نشاط کوچه ی چهاردهم بروید. بازدید از این خانه رایگان و هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب باز است.

منبع: مجله گردشگری رلی گشت

ارسال دیدگاه
توسط
تومان