سبد خرید
0
No products in the cart.

“منوچهر ایران پور از معماران و مدیران زردتشی در گذشت”

منوچهر ایرانپور از معماران و مدیران زرتشتی شنبه سوم آبان ماه ۱۳۹۹ چشم از جهان فروبست.

به گزارش ایلنا، منوچهر ایرانپور متولد ۱۹ تیر ماه ۱۳۲۰ در کرمان و فرزند روانشادان گوهر و دینیار بود. به دنبال مهاجرت به تهران به ترتیب در دبستان جمشیدجم، دبیرستان فیروزبهرام و دبیرستان البرز به تحصیل پرداخت و سپس در رشته معماری دانشگاه تهران پذیرفته شد و با مدرک کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

 ایرانپور در سال ۱۳۴۱ در وزارت آبادانی و مسکن استخدام شد و در سالهای ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۷، مسئولیت بخش معماری این وزارتخانه را بر عهده داشت. همکاری در طراحی و ساخت برج و میدان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه مدیریت پل گیشا و وزارت میراث فرهنگی و نقش مدیریتی در ایجاد ساختمهایی همچون موزه هنرهای معاصر تهران، موزه فرش، موزه رضا عباسی، موزه آبگینه، فرهنگسرای نیاوران، پارک جمشیدیه، موسسه سینمایی فارابی، موزه قرآن، بخشی از سابقه اجرایی وی می باشد. در نتیجه همین تلاشها نیز نشان سپاس را دریافت کرد.

 منوچهر ایرانپور عضو هیات مدیره انجمنهایی همچون علوم و فنون و انجمن معماران ایران بود، در تدوین مسابقه کتابخوانی ملی و پروژه های مختلف فرهنگی نقش داشت.

وی با انجمن زرتشتیان تهران نیز همکاری داشت، یکی از داوران مسابقه بزرگ معماری آدریان بزرگ بود، همچنین در سال ۱۳۹۵، کتابخانه شخصی خود را که شامل کتاب های نفیس معماری و فرهنگی و هنری بود را به کتابخانه اردشیر یگانگی اهدا کرد.

او روز سوم آبان ماه ۱۳۹۹ در بیمارستان تهران چشم از جهان فروبست.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال دیدگاه
توسط
تومان